Besökare

torsdag 18 juni 2009

Omogig!



...drog till med en grym kommentar som belyser vad som hänt på sistone på bloggen:
"Do not feed the troll".
Precis detta är det frågan om, eftersom det verkar finnas mer eller mindre "trevliga" människor som irriterar sig på allt jag skriver, och sen finns det även dom som skiter i VAD som skrivs utan bara slänger iväg en fin kommentar i stil med att; "gå och dö".

Hmmm, hur lösa detta?
Skriver jag om min mamma som håller på att dö - "Sluta tycka synd om dig själv!"
Skriver jag om elaka barn som man vill "slå" (ha ha) - "Vad synd det är om dina barn, din jävel!"
Skriver jag om kärlek - "Vilken ålderskillnad är det? Tänk på barnens bästa!"

Tänkte inte skriva så mycket mer om detta just nu, utan känner väl att; nu kör jag sommarlov och jag kommer iallafall ha den bästa sommaren hittills i mitt drygt 12000 dagar långa liv.

Är det förresten bara på området där jag bor, Gultzauudden, som man hör de sexåriga ungarna på sina trendiga sportiga cyklar skrika: "Imorgon ska jag på golfklubben och dricka slush och på söndag ska jag ut med vår nya trettiometers båt till vår stuga i New York?"
Suck alltså, krävande för en man av folket att bo i detta område, men det är ju ett så förbannat fint område alltså. Luleås pärla, så jag sväljer mitt hat och förakt och fortsätter söndra inifrån, samtidigt som jag tänker att livet inte är en tävling, livet är viktigare än så, livet är ...ja vad är livet egentligen?
Världens vanligaste fråga som alla har olika svar på, men för att inte bli alltför kvasiintellektuell och reta upp mina kära vänner FÅ och MN så tänker jag inte svara på den frågan. Jag vet svaret för mig, men skriver jag det jag tänker; att livet för mig är att få slå småungar på käften och rösta på moderaterna och hata alla svarta och oliktänkande och jaga färgblinda pensionärer med blåslampa, så får jag nog skit för det också, så jag lägger ner....(hi hi)

Att dö ensam!

Hur kunde jag få den idén?

En ängel kom ner från ovan

En väldigt speciell, som gjord just för mig

för att skydda mig från ondska och andra farligheter

Jag frågade människor som vet: Är detta sant?

Alla svarade samma sak; vi har aldrig sett två så gjorda för varandra

Har ingen lust att prata mer om detta

för jag måste hem, hem till min ängel - från ovan




Tillägnad PDOL; Timbuktu, DLK och Promoe till samma lilla skitfestival i en stinkande by som Piteå, det är bara att gratulera. Hoppas det inte är alltför många stinkande bönder från Pite där:)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det konstigt att det alltid blir så att allt rikt folk hamnar på samma områden? Eller konstigt är det ju i och för sig inte eftersom det alltid finns "klubbar för inbördes beundran". Fortsätt producera, blev lite orolig där ett tag att trollen hade tagit dig, men lättnaden spred sig i kroppen när du uppdaterade det hela!
Finns ju bara en blogg som ger något tillbaka till läsaren!
Du verkar hantera alla möjliga format när du skriver med bravur, men vilket gillar du bäst? Dikt? Ironiska beskrivningar eller bara vanliga betraktelser? / Cissi

Jen sa...

Eeey, inte hacka på pitebönderna va:P Jag är ju tsm med en, en alldeles underbar en faktiskt som inte alls stinker;) Hoppas du får en underbar sommar och tack för dessa år, jag kommer sakna dig! kram jennifer

Matte sa...

Hur man än gör så är det alltid någon så tar åt sig eller stöter sig på nånting. Varför inte vara som jag och sköta om mig eget och sluta oroa mig så mycket över vad andra säger?

Amanda sa...

Jag gillar dig Rickard. Jag gillar hur du skriver. Skit i andra, gör vad som är bäst för dig.

Alla som kommer med omogna onödiga kommentarer är just det, omogna och onödiga.

Borsta bort det och fokusera på din ängel, på dina barn och på att solen skiner ibland, även i denna hårda kalla värld omgiven av verklighetens taggar.

Frippe Funkmaster sa...

What?
"This is the land of the free"
Whoever told you that is your enemy!

Så talande, så löjligt talande.

Förövrig så undrar jag lite filosofiskt och rätt retoriskt om det är jag som kan vara FÅ. Fuck, jag måste leva upp och sluta med mina kvasimonologer.. :)

Filosofen sa...

Hur i all världen kan du i en mening undra varför folk irriterar sig på dig eller vad du skriver, när du i nästa irriterar dig på andras beteende eller liv? Är det det som är det okonventionella med denna blog? Du verkar lägga en f-cking massa energi på oväsentligheter. Du skulle kanske må bra av att fokusera om...

Anonym sa...

Magister Kjellgren, ville bara hälsa att jag en ostadig sommarkväll med nubben som tema stötte ihop med en av de mest otippade varelserna att vara ute i svängen; En elare. Nyfiken som en fisk på torra land styrde han igenom att stim av ordbajsande från min sida skjuten, och ett samtalsämne lingrade kvar som ett enträget mygg; gemensamma läraren Rickard. Vi skulle inte orka utan dig! I livet går man inte mellan klarhet och klarhet, utan mellan dimma och annan dimma; men trots detta otröstligt deprimerande faktum hjälper ljuset. Se dig själv som ett ljus efter vår långa mognadsstig vi måste sträva efter. Kom ihåg allt detta när dina sommarkvällar börjar skymma allt tidigare. Mvh Besserwiesserhippien

Halalchicken sa...

Jaaaa du. Inte tänker då jag vara kvar om det kommer en massa jävla lulehasafötter hit till nordens riviera! Så det så! Bort med alla dryga små wannabestockholmare som inte fattar att de största bönderna i Norrbotten är just de som är från Mordor (Läs Luleå) :)

/ Halachicken

Koppla alla grogghobbitar!

Kristofer Svanberg sa...

Älskade lärare i alla sammanhang! Jag önskar dig allt. Fortsätt med allt vad du gör och jag hoppas vi kan styra något häng på valfritt ställe i valfritt sammanhang!

PUSS sötnos!

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

I tur och ordning:

Cissi: Jag gillar att skriva alla typer av texter, men texter där jag får raljera över något vardagsidiotiskt är nog det bästa!
Fast egentligen är det nog att skriva om känslor, och orättvisor som är det bästa. Ja du ser, svårt att säga!


Matte: Lyckliga människa som kan sköta om ditt eget och inte bry dig i vad andra säger! Jag har blivit bättre och bättre på att bli som du iallafall, det kan jag glädja mig åt!

Amanda: Tack! Jag fokuserar alltid på det som ör viktigast´; min ängel och barnen - och tänk, de har funnit varandra helt underbart bra!

Filosofen:Jaså, jag lägger energi på oväsentligheter?
Jadu, det kan man ju diskutera om saker som folk tar upp och vill skriva om är onödiga. Det tycker inte jag, tar man upp något, eller säger något, gör man det ju för att det är viktigt för en själv!

Besserwisserhippien: Tack för det fina skrivna. Tänk att EC och MP kan enas på åtminstone en punkt...

Hedvig: Jodu! Ironiska generationen ska aldrig dö!

Grogghobbit: Fuck Piteå, fuck Sthlm, fuck allt utom det underbara Luleå!!! Välkommen hem!

Kristofer: Lev och må! Du är värd det bästa!