Besökare

torsdag 16 juli 2009

Tro det eller ej, men Finland rockade!


Har bloggtorka, antar att man gått i sommarkoma i hjärnan också, och jag vill ju inte skriva patetiska saker som att; Idag gick jag upp och sen gick jag på stan och sen var jag med min kompis och sen skrev jag ett till och, och efter det ville jag bara dö för att jag skriver så penibla saker på min blogg.

Men medan jag filar på något lika berörande och upprörande som vanlig, kan jag sticka emellan med lite bilder från den första av två längre semestrar jag och min ängel kommer att ha i sommar. Vi åkte till Vasa med "våra" underbara ungar i slutet på förra veckan, som ett litet Skara sommarland som innefattade enormt mycket skratt, ömhet, magi och bus!

Nog om vad som hände där, kolla bilderna! Och jag ber om ursäkt för min bildredigering för jag kan inte sånt. Ni vet mycket väl att min styrka sitter i det starka skrivna ordet inte i tjafset runt omkring.



Eller det var en sak till... Igår var jag och Sara på Exotic och åt middag med ett par vänner och maten jag blev serverad smakade apstjärt och gammal disktrasa...Beställde biff med lök, som jag oftast äter - och herregud vad vidrigt det var alltså! Det häpnadsväckande är egentligen inte att maten var kass, för det händer då och då på restauranger, utan att Exotics lunchbuffe är oslagbar och då blir man ju perplex när de serverar sin biff med lök med bajssmak... Jaja, skulle ju inte skriva och beröra eller uppröra så jag nöjer mig med att jag ALDRIG äter middag där igen!


När vi skulle ta en välbehövlig paus från karuseller och badande och äta lite medhavd lunch i lugn och ro för oss själva, vad händer då?Jo, lilla underbara Theodore kommer gående hand i hand med Wasalandias maskot Walle och tar in honom till vårt lilla bord och säger "Här sitter vi och äter". Helt plötsligt blev vi fem personer och Theodore och Miranda bjöd honom på godis och gjorde andra bus med Walle, den tysta förbryllade pandan...







Galet bus på hotellet där vi bodde. Miranda och Theodores favoritlek var att leka riddare med varsin kudde och som den underbara lekfulla skapelsen som Sara är var hon såklart med hela tiden! På denna bild har Miranda och Theodore lyckats brotta ner henne och platta till henne ordentligt... Härligt att skåda!


















Bild tagen av Miranda på vårt lunchställe innan Theodore kom dragandes med den inofficiella lunchgästen.
Och jo, det krävdes mycket mycket övertalning från Sara innan hon fick ha min favoritmössa på sig. Sitter bra!














Den roligaste attraktionen var en gigantisk vattenbana där man färdades i stockar. Och tänk, till och med lilla Theodore kunde åka med och älskade det hela. Längdgränsen var 100centimeter och Theodore är 100,5...

















Extremt exalterad familj inför den första stockfärden...

Kolla in Theodores förväntansfulla ögon och Mirandas underbara leende! Och jag kan säga att flickan längst bak ser lugnare ut på kortet att vad hon egentligen var...:) Vi åkte säkert stockbanan 20 gånger och vi skrek som galningar nerför backarna varje gång!




















Miranda kämpar på i en svårstyrd krokodilbåt medan resten av min underbara familj poserar farligt nära kanten på bryggan...
















Efter vilda dagar är det skönt att få syskonkramas lite på hotellet innan man ska sova...























Kära finnar, självklart kan ni inte veta vem denna spontana och barnsliga unga man är, men släpper ni in honom på ert nöjesfält får ni förstå att det blir galet! Insane in the brain!






















Miranda och Sara åkte piratskeppet, en av få karuseller som inte Theodore fick åka. Vissa personer hördes över hela tivoliområdet... Jag frågade Theodore om han kunde visa hur min ängel såg ut i ansiktet där uppe i luften, och han gjorde sin egna klockrena gestaltning...









Till sist några visdomsord, tolka som ni vill:

Springer hit, springer dit - tycks förlora alla jobb
Sliter ut sin unga kropp- äter bara någongång ibland
"Alla" vill honom väl - men goda råd säljs alltid dyrt
Han är missförstådd - men tycker det är skönt
Hans mamma räknade med hans blygsamma natur
- att vara nöjd med sin lott och vara tacksam resten av sitt liv
Men han vill ha sitt liv som små nålar i sitt bröst!
Han vill ha och se allt - som kan göra honom vis
Men han fryser när det är varmt - och han skrattar på begravningar

Havet ligger blankt när stormen rasar, men det oroliga havet gömmer en skatt! "Vi" vet vad!!!

3 kommentarer:

din ängel sa...

Ja, vilken underbar semester vi hade älsklingen min! Så mycket bus och stoj som vi hade där har jag inte haft sen jag var liten :)

Och tänk...vi hade ju till och med tur med vädret ;) All kärlek till dig snygging!

omogig sa...

Härligt med ett nytt inlägg. Se nu till att fortsätta också. Vi är många som saknar dina inlägg!

Ha det fint så ses vi på trästock (eller med tanke på din tag på inlägget så gör vi nog inte det ändå)!

bea sa...

Tjoolahopp. De verkar som ni haft det jävligt skoj. Fina bilder dessutom :) Men jag tror inte att, de slår kära gamla liseberg i killimagen^^