Besökare

söndag 7 december 2008

24:e december, gemenskapen och ensamheten personifirerad i ett enda datum! (bajs!)


Nej, nej gott folk, det kommer inte komma någon hyllningsinlägg till julen, eller något som är ännu vanligare...att sänka julen som en "profitörernas afton" fylld med hets, stress och vidriga släktamlingar som ändå alltid avslutas i ett obehagligt Lars Norén drama (eller för er modernare människor läs "Tomten är far till alla barnen") där julen ändå bara lämnar en sötsur eftersmak i tankarna. Jag lovar att åsikter om julen inte kommer att passera obemärkt förbi era stilla sinnen, så jag väljer att lägga locket på. Julen är kul, och jobbig - vad jag tycker i övrigt om julen borde ju inte vara alltför svårt att räkna ut om man läst mina tidigare inlägg så... thats it! Mer julstämning än så kommer jag inte att erbjuda på min naiva men förhoppningsvis stärkande blogg.

En liten vardagsbetraktelse:
Tänk att folk har så satans svårt att spola efter sig på toaletterna ! Det är ju inte direkt med renodlad glädje man öppnar locket på jobbets toaletter och ser en trevlig överraskning (eller flera...) flyta omkring i det gula vattnet i den vackert vita toalettstolen. När man tittar ner, fast man inte borde, så ser man alltså maginnehållet av någon annan människa flyta omkring och det känns inte så satans glädjande, speciellt inte när man kollar på klockan och märker att det bara är 20 minuter innan man ska på lunch. Lunchen kommer och man har den där sköna känslan av fullständig tillfredställelse över att ha sett in i en annan människas privatliv projicerad framför ögonen när man sitter och äter. Visserligen är jag så låg i min humor att bajsskämt tillhör min absoluta favoritgenre, men att få bajset, bildligt talat, slängt rätt i ansiktet på mig har aldrig varit någon favorit.
Finns det något värre än att tvingas gå in på en toalett, för att det är den enda lediga, som luktar bajs, skit, prutt, träck osv... Visst, alla vet vad folk gör inne på toaletter, men va fan - det man inte vet tar man ingen skada av. Inte vill man ju veta att piloten på flygplanet man åker med har klämt en sjua Absolut vodka innan han drar iväg. Det man inte vet tar man ingen skada av. Inte vill man ju veta att upp till 30% av vattnet i barnbassängen består av kiss från andras småungar, speciellt när man råkar få in det i munnen... Det man inte vet tar man ingen skada av.
Och inte vill man veta att personen före mig på toaletten har ätit majs, eftersom man får en fin inblick i personens "privatliv" när man lyfter på locket och får se...ja jag har redan tagit upp det!
Det man inte vet tar man ingen skada av.
Det värsta är att när man sitter och plågar sig i ångorna inne på den vidriga toaletten efter att ha spolat ner maginnehållet hos den personen som var före på toaletten och lämnat sitt "privata" avtryck, så tänker man sjuka tankar om att..."Fan även fast jag bara kissar nu, så kommer personen som kommer att gå in efter mig på den här toaletten tro att DET ÄR JAG som bajsat ner mig så att det luktar anus här inne. Och det blir ju inte bättre av att det står någon utanför och väntar på sin tur, för då är man ju tagen på bar gärning fast man inte själv är inblandad i stanken, fuck! Hur ska jag lösa detta? Det är ju inte läge att gå ut helt stolt och säga att; nej, nej det var inte jag som sket ner mig därinne så att det luktar gammal korv utan det var den personen som var FÖRE mig som hade dålig mage och inte spolade efter sig. För då blir man ju skyldig direkt, omvänd psykologi alltså... Åh, vilken jobbig situation man hamnat i, du får fan sitta kvar här inne Rickard och vänta ut personen som står där utanför. Fast står personen kvar där ute så tror han/hon garanterat att det är mig lukten kommer ifrån eftersom jag varit så jävla länge härinne... argh, moment fucking 22!!!(Ta reda på begreppet om ni inte har koll..)"

Ni fattar problemet, toalettproblemet... Eller egentligen handlar det om en så basic sak att lära sig spola efter man varit och gjort det man måste göra. Visst är det så att "även vackra fåglar skiter" , men bara för att det är så, så innebär det inte att jag vill se en annans människas bajs flyta runt i toalettstolen samtidigt som man ser ränderna efter insidan på toalettkanten och kan frambringa ett scenario över hur bajset farit ner i toalettstolen i slowmotion. Fan vuxna människor kan väl för fan spola efter sig! Fast å andra sidan har jag ju fattat att vuxenheten hos vissa människor är begränsad..och där fick jag in medmänskligheten igen parallellt med bajset. Snyggt va? Efter att ha skrivit om fasorna kring toaletten och över att bli oskyldigt anklagad för lukter man inte har något att göra med, så är jag jäkligt sugen på frukost...NOT!
Änglar borde se "Låt den rätte koma in"
Tillägnat de som vuxit upp och visar mognad och fattat att man inte lämnar toletten som ett jävla fucking slagfält!

4 kommentarer:

Anton sa...

Haha, så sant. Inte en rolig sits man hamnar i!

Anonym sa...

Ojojoj så kräsmagad man kan vara! Du skulle följt med mig en dag på mitt gamla städjobb så skulle du haft nåt rejält att gnälla över ;-)

För övrigt håller jag med om att i ett så civiliserat land som vårt (där vi faktiskt KAN spola i toaletten) så borde man ju använda den funktionen.

Anonym sa...

Intressant bok för samhällsintresserade.
http://www.bahnhof.se/wb379880/podcast/mansbok.mp3

Anonym sa...

Hahaa. Bajs tragedins lilla historia :D