Besökare

tisdag 9 december 2008

Snälla, ta mig dit där man får göra som man vill!

Jaha, och nu har det vackra alplandet beslutat att förbjuda cannabis, det känns ju som rätt väg att gå såklart. Varför legalisera sån skit som är djupt beroendeframkallande som...hrm alkohol, socker, spel och tobak. Hoppsan, vi i vårt rika, vackra astridlindgrenland har visst inte insett faran för i princip vem som helst kan ju få tag på alkohol,godis och tobak. Vill man dessutom spela så går det utmärkt att bara logga in på valfri sida med sina föräldrars kontokort i handen och sätta igång...dubbelmoral eller inte? Ingen Einstein behövs för att räkna ut att staten välvilligt räknat ut vad som är lönsammast och vad som drar in mest pengar! Svenska spel som skördar tusentals spelmissbrukare varje år har en fin banner på sin sida där det står "spela med måtta, akta dig för speldjävulen". Staten har sett till att ciggpaketen är märkta med " du dör om du tar ett bloss" typ. Denna jävla dubbelmoral kan te sig normal för alla som känner att de vill gå på ett led och bara flyta med...men den bryter ner mig och dig, sakta men säkert. Hur ska vi veta hur vi verkligen ska bete oss när människor ena dagen stryker medhårs och hyllar vår blotta existens, när man vet att de vackra orden idag kommer att bytas ut mot tysta hot och stickande blickar imorgon? Livet är inte bara svart eller vitt, livet innehåller som sagt en hel massa färger, så måla inte in dig i ett hörn och gå efter dem som skriker högst, utan höj stämman och vält glaset, för glaset har aldrig varit så nära kanten som just idag, just för dig!
Och det sjuka med alplandet är att man valt att lagstifta om att förbjuda cannabis samtidigt som man inför ännu fler ställen där narkomaner ska få sig lite gratis heroin. För att "dessa personer behöver en lugn och ren klinik för att sitta i fred med sitt missbruk". Yes, tummen upp för tusan! Staten subventionerar heroinister att INTE komma ur sitt missbruk, medan cannabisrökande småungar åker i fängelset direkt! Jag är definitivt inte för cannabis på något sätt, men det måste väl nästan vara fler än jag som ler åt att storebrorssamhället slår sig på fingret med sin stora, starka hammare gång på gång. Av allt jag har sett är fan i mig det mesta snett! Men samtidigt finns det mycket vackert att se innanför murarna om man bara har rätt glasögon på sig! Babylon ska falla och jag vill att det ska falla nu, kom igen, vi går ihop jag och du och slår itu hela det omänskliga samhället som finns när du öppnar dörren! Kärlek till alla!
Ängeln dansar så fruktansvärt vackert!
Tillägnat de som kommer med dubbla budskap hela tiden, kan det vara så svårt att bara säga en sak och sen stå för den? Jag står på hustakets kant och ser att ni ser ner på andra människor, och det känns, det känns djupt inne i mitt hjärta, att denna plats inte var ämnad för mig! Gonatt vackra orättvisa värld!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt! Får man länka din blogg på min blogg? Fan vad skönt att någon som är en del av den vuxna världen tycker lika som vi idioter som inte ännu fyllt 18. De utan myndighet har ingen hjärna.. Eller hur? / Emilia MP2