Besökare

onsdag 11 februari 2009

Här har du min rumpa Spotify!

Drar ner mina byxor och moonar åt Spotify...
Fick en inbjudan av en vänlig själ för ett par veckor sedan, men oss emellan - jag förstår inte hypen! Är det för att jag inte är en fjunig tonåring som inte har koll på hur man gör? Är det för att jag inte bryr mig om musik? Är det för att jag inte har tid att gå in och kolla sajten?
Alla dessa frågor besvaras med ett rungande NEJ! Det som gör att jag tycker den är ett fiasko är att min musikstil inte finns representerad, kanske till viss del, men fuck så jäkla mycket som inte finns - och som vanligt är det vi som lyssnar på smal ickeradioskitlobotomerad musik som blir lidande...
Oj, U2 - 400 träffar
Oj, Per Gessle - 1129 träffar
Oj, Lars Winnerbäck - 219 träffar...
Hmmm, vilket låtbibliotek, men jag provar kanske söka på mina favoritgrupper...
Charta 77.....0 träffar
Looptroop... 2 träffar
Big Fish ... 0 träffar
Svenska akademin... 0 träffar
Nåja, jag vidgar mitt sökspektra och drar till med Red hot chili peppers, jag menar det är ju visserligen alternativ musik, men de är ju så stora så jag borde få napp...
Ehh, typ 20 träffar, och bara låtar från stenåldern...suck!
Nä, Spotify får nog skärpa till sig för att få en mysig kram utav mig iallafall! Vi med ickelobotomerad musiksmak får fortsätta slita för att få tag i den musik vi lyssnar på!
Under tiden kan Spotify få ett mittenfinger i luften av mig!

Vänner är egentligen som Sveriges militära organisation, de gör extremt sällan vad de är till för, oftast sitter de mest och fikar, onanerar eller kostar pengar... Ojoj, cynismen flåsar mig i nacken som alltid.
När jag ändå håller på vill jag bara slänga ut en stilla fundering över varför alla tjejer som åker utomlands drabbas av hybris- jo, de gör det för att de helt plötsligt får så mycket uppmärksamhet av hjärndöda killar som raggar på dem att de helt plötsligt tror att de är värsta Beyonce. ("Rockystrip- 2007")
Låt den rätta komma in!
Tillägnat S som i Sara - som i slottet!

9 kommentarer:

Anton sa...

Jajjamänsan Spotify är misslyckat. Förr i tiden, innan "bolagen" begänsade detas utbud E X T R E M T mycket så fanns det faktiskt en hel del låtar värda att lyssna på.

Anonym sa...

Åh, ja det är ordet Spotify jag hela tiden haft på hjärnan men aldrig kunnat sätta fingret på vad det är. Tack!

Fast nu när jag läst ditt inlägg hela två gånger, och ja jag instämmer. Det är helvetes svårt att få tag i den musik man gillar att lyssna till nuför tiden.
Så kan jag fortfarande inte bestämma mig för vad Spotify exakt är förnågot.

angélique sa...

jodu som sagt innen "bolagen" begränsade deras utbud fanns det massor av "alternativ" musik stil medans nu mera är det bara radio hittar och hjärndöd musik

Anonym sa...

Har som förståt på din blogg att du hatar folk med fördomar. Vad gör du nu då? Att dra alla över en kant är väl ändå en fördom? Vem tycker du att det är fel på egentligen? Tjejerna som känner sig snygga eller ligger problemet i killarna som är hjärndöda? Tror du verkligen att alla tjejer faller för hjärndöda killar som vill ha en i säng. Tror du att vi är helt utan egen vilja och intelligens, att vi är så dumma att vi går på det mesta? Blir grymt besviken över ditt inlägg. Tänk till emellanåt innan du yttrar dig.

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

Förlåt om jag trampat dig/någon annan på tårna. Det var bara min mening att ge en subjektiv åsikt över ett intressant fenomen. Och, jo jag hatar folk med fördomar, vilket även innebär att jag hatar mig själv tidvis! Tack för att du läser och berörs!

Awpelqvist sa...

Kan inte förstå vad "Anonym" menar med att du drar alla över en kam, Visst det kanske var lite vinklat. Men det är ju trots allt dagens sanning. även om nu inte alla åker utomlands så de flesta gör det.

sen Spotify... oj oj, för bara 3veckor sedan så fanns de alla album från Charta å samma från LoopTroop, fna vilket SUNK alltså! finns snart ingen vettig musik där, för att citera "Crister" från p3 "snart finns de bara Robyn på spotify"

Karin sa...

Klart som fan att man som tjej känner sig jävligt snygg när man får mycket uppmärksamhet av killar, även om de är drägg.

Anonym sa...

Och hur har du egentligen koll på vilka som onanerar?! Läskigt, lite Big Brother över det här ;-)

Anonym sa...

Åh, tack så jättemycket för det där sista du vek in med. Det gjorde verkligen min natt! Satt och småflinade samtidigt som jag nickade instämmande under tiden som jag läste det.

Det stämmer på så många sätt och vis. Men samtidigt får man väl ändå vara glad för deras skull - att de får känna den där underbara känslan av hybris - när den nu väl slår in.

Förövrigt, angående Spotify.
Jag har också fått invites till Spotify. Däremot så har jag inte ens brytt mig om att tanka det där jävla programmet eftersom det inte ens kommer hitta 1/20 av den musiken som jag själv lyssnar på (har försökt hos en vän). Även fast musikstilen inte direkt är den mest lätta att ta till sig så är det trots allt band som är de största och mest kända inom den genren som jag lyssnar på. Det var i alla fall det som fick mig att relativt smärtfritt undgå Spotify-hypen som rådde för några veckor sedan.

Men man får väl i alla fall vara glada för att ALLA ANDRA har ännu ett ställe att lyssna till Katy Perry och Per Gessle på.

Ps. Tips för att streama musik online är youtube.com samt myspace.com. Där hittar man det mesta!

/Bitter och trött Omogig