Besökare

lördag 14 februari 2009

Seven Pounds

...mörkret sprider sig utanför, inte ett ljud hörs!

Har just sett klart en oerhört vacker film som fått mig att blöta ner mig själv med tårarna från ett par sköra närsynta ögon!
Jag vill också vara den som hjälper folk att utvecklas, jag vill också vara den som hjälper folk till en bättre tillvaro, jag vill också vara den som i smyg påverkar andra människors liv till något bättre! Vill helt enkelt vara någon annan är den jag egentligen är - ge mig luft, för just inatt verkar det som om kylan slår till mot mig på ett obarmhärtigt sätt...
Måste sova, måste andas!

Ängeln dansar!

Tillägnat AB som rekommenderade filmen till mig, tacksam!

4 kommentarer:

Awpelqvist sa...

din TJYV! du hann före! hade tänkt se den igår men de blev inte som jag hade tänkt med det^^ den verkade iaf bra (dom 4minuter som jag verkligen såg av filmen)

Anonym sa...

Du gör ju alla dem där sakerna, det vet du väl!
/Jannie

Anonym sa...

Förra veckan så la jag mig ner i sängen och slog på en film att somna till. Filmens namn var "Freedom Writers" - och låt oss säga såhär - den lyckades inte med sin uppgift att göra mig trött.

Tvärtom. Det är nog den första filmen som jag varit så pass nära att fälla en tår till som jag nu var.
Läraren i filmen påminde så mycket om dig och hur du är på lektionerna med oss. När man sedan fick höra elevernas tankar om just läraren så kände man sig igen sig i det också. Ah, hursomhelst - grymt sevärd film!

"Freedom Writers" hette filmen som sagt.

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

Har sett, och gillat! Tack för orden och liknelsen...jag kämpar varje dag för att visa att skola kan vara något underbart!