Besökare

tisdag 24 mars 2009

Måndagslycka!


...eller vem vet, kanske måndags(miss)lycka enligt en del!

Brukar egentligen inte skriva om lektioner som jag gjort, här på bloggen, men två veckor i rad nu har psykologilektionerna fungerat riktigt bra( det gör dom alltid i o f s eftersom gruppen är så fantastisk). Jag känner att jag får sagt mycket och får till grymma experiment och exempel som jag applicerar på eleverna! Förresten har den där toasitslektionen fått härliga reaktioner såhär i efterhand. I lördags var det en person som jag inte alls kände igen, men som troligtvis var en förälder till någon elev på skolan, som stoppade mig utanför Smedjan i Luleå och frågade om det var jag som hade gjort "toasitsgrejen" i experimentellt syfte/fobiträning. Blev paff, men sa jodå, det stämmer (och blev samtidigt livrädd om ifall denna person skulle reagera på samma sätt som "vissa" på jobbet). Men personen bredde på med ett underbart leende och tog min hand med båda sina händer och sa:
"Du är verkligen en speciell person ska du veta, det finns hopp för skolan så länge originaliteten flödar! Tack!"
Generad och fövånad fick jag inte fram ett ord, men tänkte på detta på vägen uppför rulltrappan till Carlings. "Fan man kanske har nåt rätt ibland, det handlar bara om att tänka bort andras fördomar och egoistiska åsikter".
Psykologi B-kursen blir av!!!
Tillräckligt många sökte och laddningen är enorm, fast ibland mår jag dåligt över hur höga krav jag har på mig själv eftersom jag kan bli knäckt av att en lektion inte går som beräknat. Fast jag har minimerat risken rätt bra i och med att jag alltid försöker roa istället för att oroa!

Jag ska kanske inte säga för mycket nu, för livet kan snabbt vända; men jag mår bra nu, känslan kommer tillbaka och jag tror nog att även jag ska kunna leva i detta liv - trots att man känner sig som en främling född i ett främmande land!

Tillägnat: Nej, inte den här gången! Taré lugnt!

6 kommentarer:

Sofia sa...

Jag kommer på psykologi B fast jag gått ut, okej? ;P

Anton sa...

Jag joinar på det som Sofia sa. ;p

Anonym sa...

Jag är lätt på!

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

Haha, driv inte med mig! Nu har ni lovat, gott folk!

Awpelqvist sa...

haha men jag kommer aldrig glömma dig från då Eva kom in första gången å blev ägd så hårt av mig /krille /sebbe så hon fan inte ens visste vad hon skulle göra! :p

Anton sa...

Skönt att några får läsa Psy B ´med dig iaf :)

/ Anton, snart cypriot ;)