Besökare

söndag 22 mars 2009

Ung och hellig - del 1

Man har sen länge tagit sig igenom en kvarting av ett sekel och ändå är man inte ens i skuggan av att vara säker på vem man är, vad man gör här och vilka man är till för. Vad tillför man till detta livet? Varför är man så satans imbecill för? Jag har inget som intresserar mig och jag kan känna att det måste finnas mer i livet än att bara gå runt och "vara", att bara gå runt och existera - hur kul är det egentligen? Jag känner mig ung och hellig och bara flyter omkring, med fötterna i nuet visserligen - men mitt gäng är ett enda ingenting. Det jag gör och det jag vill fortsätta göra, är att vifta med mittenfingret i luften och röja murar, sätta krokben och få folk att inse vilka jävla idioter de är. Allt detta görs till den skygga, snygga och trygga världens allmänna fasa. Så låt nu för fan trummorna bli tyngre och gitarrerna råare, låt mig slippa ord från alla dessa förståsigpåare - för jag har redan förstått själv att ett helligt liv inte leder till nåt.
Jag är för gammal för att ha min ungdom som en ursäkt, men samtidigt alldeles för empatisk för att kunna bli behandlad med respekt - jag sitter fast!
När man var yngre ville man alltid bli äldre, men allt blir fan bara värre så nu stannar jag hellre. För samhället tycker man är ett skämt vid 40-50, själv blir jag alldeles svettig bara jag tänker på 35. Men som avslutning måste jag ändå säga att just som jag är nu, så vill jag vara ett tag, för jag fyller ju inte år - jag fyller dagar!

"Du kommer aldrig få se mig ligga död på vägen..."

Tillägnat alla som har svårt att se just sin plats i den stora, lilla världen!

(hittade förresten jackan från förra inlägget i en garderob hemma hos min mamma i helgen - både vackra och uppslitande minnen väcktes till liv...)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag avundas verkligen alla de som känner att de har hittat sin plats här i livet. Sitt kall, om man nu kan kalla det så.

Förhoppningsvis så hittar man väl också rätt någon gång i livet...

Anonym sa...

Du vet hur det är Rickard, avundsjukan runt omkring gör isen tunnare att gå på. Men fortsätt vandra, fortsätt brinna och framförallt; fortsätt låta hjärtat slå!/J

Awpelqvist sa...

måste ju bara säga att de känns som en text dragen från ett fett beat!

men de é väl sant, man vill bli äldre tills man är gammal då vill man bli yngre, fast helt ärligt så stannar jag nog helst där jag är nu, halvt om halvt ovetandes om vad som komma skall, men det är väl den känslan man har som "ungdom"

keep on searchin efter den plats i världen där DU känner att de är rätt inte den plats som samhället säger är rätt!

Anonym sa...

Du har blivit gammal. Blir svettig bara jag tänker på 30 ska det ju vara för tusan. /Gurra

Anonym sa...

Nice Gurra! Stämmer, men du vet - måste ju modernisera världens hetaste rim, 30 var d ju ett tag sen man var...
Underbart att någon som läser bloggen har koll på mina husgudar under många år; Just D /Kungen

Anonym sa...

Uhm, om man har snott 90% av texten från Ung&Hellig kanske ett cred är på plats.