Besökare

måndag 2 mars 2009

Mental prostitution del 3


Dagens reflektion från mig till dig:

Säg vad du tycker, och högt så att alla kan höra. Känner du dig lite orolig och rädd inombords, så låna min megafon käre vän. Visserligen har jag skrikit så mycket i den så att den börjar bli lite sliten, men den räcker förmodligen ett tag till. Var inte rädd för att trampa folk på tårna, för man kan inte bara sitta tyst och stilla när man blir rånad i slutet av varje månad. Tyck ingenting bara för att andra tycker så, för vi blir minimala, pyttesmå, av att några få får bestämma över oss!

Vänta jag hör något! Det låter som ett skrapande ljud i mitt nyckelhål, jag förstår att det är Babylon (omskrivning av de som sitter på makten, poliser, chefer, elaka jävlar helt enkelt) som vill spionera på vad jag gör och vill veta hur jag mår. Det har gått så jäkla långt att jag verkligen inte skulle bli förvånad om de snart ringer upp min mamma och säger till henne "Ledsen kära Eva, men det har hänt en tråkig grej med din son". För om du lever enligt "deras" sätt att vara, är det ingen som rör dig, men sticker du ut, sticker du upp, sticker du till - då kan du räkna med att bli lobotomerad till att gå i sömnen resten av livet!

Upp till kamp! Vakna upp ur drömmen och skrik att det fan får vara nog! Mig ska ingen använda som dörrmatta!

Högra män och kvinnor är mer värda en vänstra!
Svenskar är mer värda än blattar!
Fattiga, gamla, sjuka och människor med hjärtat i handen är en lägre stående ras i lotteriet!
Livlösa kroppar som sitter vid datorer tjänar mer än levande kroppar som tar hand om andra!

Men svärden ska ännu en gång glänsa, världen ska stanna upp och vi autonoma (slå upp ordet!), obekväma människor ska visa att hos oss har fan inte Babylon något att hämta! Här i Sverige gör vi vapen av skattepengar och säljer sedan vidare de till fattiga länder, samtidigt som vi låtsas som att det regnar. Barnen i tredje världen strippas av svenska landminor samtidigt som vi själva här i vårt fina västerland oroar oss för om vi ska få vackert väder på vår semester, eller om vi ska få mer pengar i lönekuveret för att vi slickar uppåt och sparkar neråt.

Trodde du att detta var ett fritt land? Väx upp, sluta vara naiv! Inse att du ständigt blir avlyssnad och filmad, du blir ständigt utsatt för det där skrapande ljudet i ditt egna nyckelhål, men en sak ska ni veta; jag är fan döv för propaganda - era ord går in genom mitt ena öra och dör innan de orden nått det andra. Det ni står för hatar jag så fruktansvärt mycket, men det vet ni säkert redan eftersom ni har mina åsikter i någon databas i Babylons högkvarter!

Livet är tungt just nu, men våga se framåt och se ljuset! Så länge det finns liv, finns det hopp!
Ängeln är redo!

5 kommentarer:

Sofia sa...

man gör så gott man kan :)

Anonym sa...

Glöm inte att börja varje inlägg/mail/sms med "bomb" "mordhot" "terrorism" "kapa flygplan" (osv) också! /Lobotomerad icke-autonom död datamänniska med hopp för framtiden

Awpelqvist sa...

måste bara säga att de roligaste är att jag hade en diskussion med en kille från luleå om samma sak för några dagar sedan, tycker det är helt sjukt vad "vi" låter Babylon göra! men grejjen är väl att vi har mindre och mindre makt i vårat "demokratiska" samhälle...

Anonym sa...

Du har en grym styrka Rickard. Det är den styrkan som för dig framåt -våga fortsätta mot alla bakåtsträvare. Fortsätt kämpa,rättvisan måste segra - och då är det du som går vinnande ur striden! /Kollega och vän!

Anonym sa...

Vad är framåt, vad är bakåt...
För vissa är Binladen framåt..
För vissa är Marx bakåt...
För vissa är jag framåt...
För vissa är jag bakåt...
Vad är lyssna...
Vad är delaktighet...
Vad är förändring...