Besökare

tisdag 7 april 2009

Ingenting går obemärkt förbi...

...inte ens döden!
Tänker inte bli långrandig, för jag har varken tid eller ork för det- utan jag konstaterar bara att jag aldrig, aldrig kan vara säker på att döden inte krälar fram ur skuggorna och överraskar mig. Trodde att jag hade blivit förskonad från att uppleva den hjärtslitande smärta en gång till som en död förälder frambringar, när min pappa dog för ett tag sen, att jag liksom hade "fyllt kvoten" av döda föräldrar på åtminstone många år framöver, men nu är det kanske mammas tur att gå samma öde till mötes. Vi får se vart livet driver mig denna gång, snubblande nära hustakets kant är man allt...
Lev väl och ta hand om de som betyder!

13 kommentarer:

Rebecka sa...

Åh Rickard! Ta hand om dig!

Awpelqvist sa...

du kommer ihåg vad vi snackade om va? hoppas du gjorde som jag sa! finns här ifall de sku va något det vet du!

Jen sa...

Ingen undkommer döden hur gärna vi än skulle vilja tyvärr, men vi finns här för dig. Om det är något vi kan göra... ja du vet ju vad jag sa. Vi ber för din mamma.

Amanda Nordström sa...

Hej Rickard.

Som alla sagt, döden undslipper ingen. Och det gör ont, fruktansvärt ont. Men det betyder också att man älskat, eller hur? Att den personen kommer att lämna efter sig ett tomrum, men dock ett tomrum som aldrig hade funnits där om du inte älskat den personen. Jag vet hur det känns att mista någon man älskar, jag vet även hur det är att mista någon man inte känner något för. Någon man borde ha varit nära men inte var det. Att mista någon man har älskat är att föredra, det gör ont. Förbannat jävla onödigt ont. Men man har i alla fall älskat.

Om du behöver någon, så måste du bara räcka ut en hand. Jag vet flertalet som skulle ta din hand och inte släppa förrän du bad om det. Du kommer inte att vara ensam om detta. Vi finns alla här för dig.


Du är stark, du kommer att klara dig igenom detta. Du kommer att må bra någon dag igen. Men, tyvärr kommer det aldrig att sluta göra ont.

Jag tänker på dig och hoppas att din mamma klarar sig.

Anonym sa...

Det är klar att man bli chockad när en förälder blir sjuk. men att offentligt tycka synd sig själv är lite av att leka martyr. Ta och tänk på dina närmaste och ställ upp för dom istället för att bara tycka synd om dig själv hela dagarna. Just nu är det ju framförallt DU som tar alla steg till din ensamhet..Klart din fan tycket att det är synd om dig fast det är du som eldar upp både nys och gamla broar.

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

Jäklar, här har det hänt mycket sen man hade tillgång till dator sist!
Frågan är om...nä jag tror nog att det alltid kommer finnas folk som väljer att vända sitt eget tillkommakortande mot andra människor.
Men du som skrev att jag är en dålig pappa; du kan verkligen dra åt helvete, för det finns ingen i denna världen som engagerar sig mer i sina barn och visar sina barn mer kärlek än jag.
Tänk efter före innan du smutsar ner för andra!

...och Ja, denna gång lurade vi döden - tack!

Anonym sa...

Vem har skrivit att du är en dålig pappa? Det måste vara du själv som tolkar en beskrivning av ett beteende på ett visst sätt...

/F

omogig sa...

Riktat till senaste inlägget från Anonym:

"Men det kanske är dags att vara mer hemma pappa nu när saker är förändrade"

Hur ska man kunna tolka det där annars? Vilken tönt du är. Om du nu ska kasta bajs så kan du ju skriva ut ditt namn också, annars så lär dina framtida bajskastningar endast räknas som ännu ett i raden av de troll-kommentarer som denna blogg redan har så många av.


När folk når framgång så finns det alltid ett antal hattmongon som kommer ogilla och störa sig på en, Rickard. Det ligger som i deras natur...

Fortsätt bara på som vanligt, för vi är verkligen så många som uppskattar din blogg, på riktigt!

Skönt att din mor mår bra nu igen!

Anonym sa...

Mitt första inlägg.

En blogg är faktiskt uppskattad på sitt sätt även om man har negativa synpunkter.
"Omogig" Varför är inte det också en uppskattning på RIKTIGT ?

Tönt och hattmongo !?
Det är fortfarande ett fritt samhälle med olika åsikter.

Tål man inte även negativa saker så borde man nog inte ens ha börjat.

omogig sa...

Saken är bara den att han inte har bett om åsikter. Enda gången jag kan komma på att han någonsin har bett folk kommentera är då det skulle upp nya posters på kontoret.

Därav så tycker jag inlägg såsom de är totalt onödiga och oförtjänta, eftersom de bara skrivs för att såra och trycka ned.

Men du har rätt, vi lever i ett fritt samhälle och gillar man att få folk att må dåligt eller på annat sätt uppröra i känsliga stunder så ska man väl också få göra det.

Keep up the good work! :)

Anonym sa...

Det är ganska beklämmande att läsa alla inlägg och utlägg på denna sida. att en som kallar sig OMOGIG beklagar sig över att en anonym är anonym. OMOGIG är tydligen en av KUNGENs största beundrare och ändå anser den att anonym inte får komentera,eller skulle det vara o mogen. som de flesta andra här på sidan. Nä rickard skriver bra texter men när folk tror att han är som han skriver så blir man rädd för er ungdommar som inte förstår att rickard och kungen inte är samma sak. Att vara värdens bästa pappa är väl självklart det som alla pappor vill, men det betyder ju inte att man är dålig om man klär en tjej i kjol. Jag är också värdens bästa pappa men jag är så blyg så jag säger det det bara till mina barn Cubacola

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

Gäsp...
Och tydligen till många andra också, eftersom du nämner det i denna blogg!
Frågan är om jag tycker det är fel, eller sämre att klä mina barn i kjol? Absolut inte, det jag ville få fram med det inlägget var ju bara att könsrollerna är snedvridna och VI som föräldrar har ansvar för det hela. Du är säkert en alldeles förträfflig pappa men du kanske borde inse att min verklighet och det jag skriver går hand i hand. varför skulle jag annars skriva?
Intressant att alla kommentarer som är negativa kom efter min och Marlenes separation dessutom Cuba cola...

omogig sa...

Det är så uppenbart att CUBACOLA (oerhört fräck och påhittig signatur förövrigt, att jag inte tänkte på någonting sådant när jag valde min!) hör till någon av Rickards föredettas släkt (eller kanske är en föredetta???). Varje kommentar skiner så starkt av bitterhet och agg att det är rent ut sagt skrämmande. Det tänker jag däremot inte lägga mig i.

Men att du, CUBACOLA, ens försöker använda mitt val av signaturnamn mot mig visar hur du bara greppar efter halmstrån. Sorgligt.

Det är fortfarande en personlig blogg. Är det så att du, CUBACOLA, stör dig så mycket på innehållet som du verkar göra låt bara bli att klicka in dig på den. Det finns ingen som tvingar dig att läsa den.


/Omogig - eller kanske rolfpeter68, CocaChile, Sprite_Fanta_Cola eller någonting annat uppfinningsrikt och korrekt!