Besökare

lördag 4 april 2009

Mental prostitution del 4.


Kroppar svettas, rytmen är inte den bästa, ögonkast ges och tas - en helt vanligt kväll/natt, på ett dansgolv någonstans i Sverige. Visst, jag har sett det förut, det börjar ju redan när man närmar sig dörren - gängen, tjejerna, de coola killarna med poserande muskler. Samhällshierarkin ställs på sin spets på uteställen, på dansgolvet.
Reflektion:
Killar glider omkring som kåta katter, en del framfusigare än andra - men de flesta smyger upp bakom tjejerna, antingen ensam eller med sitt coola kompisgäng, och försöker smygtafsa eller bara trycka sin kropp mot tjejerna. Killarna klär av tjejerna med sina blickar och tittar sen på varandra och nickar och ler - henne ska vi ha!
Tjejerna å andra sidan dansar för att se så sexiga ut som möjligt, går någon ut för att inte ragga? För att inte flörta? För att inte få uppmärksamhet? Marknaden för kroppar är det visst reapris på just ikväll, eller var det kanske alla utekvällar? Denna ljuvliga köttmarknad får mig att undra vad det är frågan om? Cynismen inom mig säger att det handlar om att killar vill ha sex och tjejer uppmärksamhet, krass verklighet! Gilla det eller inte. Obehaget kryper inom mig. Låt mig aldrig få en tjej som går in i denna fälla, som kämpar för uppmärksamheten från någon annan än mig. Låt mig aldrig bli en kille som går in i denna fälla, som bara har ett mål i huvudet med att gå ut på uteställen...
Tragedin är ett faktum, illamåendet totalt - lämnar stället och känner att pizzan jag ätit är nära att komma upp, inte för att jag druckit för mycket, verkligen inte, utan för att obehaget av att titta på vad som spelats upp framför mina naiva ögon, fått mig att återigen inse att inget är som det borde vara. Jävla tjejer, jävla killar. Gå inte på detta, låt inte kropparna reas ut på den öppna, ytliga marknaden. Insikten är smärtsam - låt snyggast, kåtast och vulgärast vinna!
Ödets ironi!
Du måste tro på dig själv idag lilla vän, män tänker bara på en sak - eller rättare sagt att män inte tänker alls kanske vore ett bättre statement.
När jag åker hem sitter då jag inte längst fram i taxin!

Smärtan är borta och livet kan ta fart igen!

Tillägnat alla som ser i genom detta jävla spel och med rak rygg kan säga att : "Jag går minsann bara ut för att dansa"

6 kommentarer:

Awpelqvist sa...

verkar vara svårt för folk i dagens samhälle att förstå att en person som går ut på krogen verkligen bara går ut för ett social umgänge, för att inte dricka eller ragga på tjejer / killar utan för att umgås med sina bästa vänner.

Word rickard som vanligt bra skrivet

Anonym sa...

Det sköna med detta inlägg är att det är en brutalt rak reflektion på socialrealism när den är som mest intressant. Grottmänniskor eller nutidsapor? Mycket intressant reflektion, och dessutom verkar många blivit träffade eftersom det är just då ingen känner att de vill kommentera. Kram och tankar! /Y

Hedvig sa...

Jag går iaf ut för att ha roligt med mina vänner, resten skiter jag fullständigt i för min vän/pojkvänskvot är redan fylld! Tycker fortfarande att förfesten ALLTID är roligare än krogen!

Karin sa...

Ja, det är ganska mycket som du beskriver tyvärr. Vilket gör det svårt för oss som faktiskt bara går ut för att dansa att bara göra just det, utan att vara rädd för att en dans är att ge ett löfte om mycket mer än så.

omogig sa...

UN-DER-BART!

Du lyckades sätta ord på ungefär de flesta av tankarna och funderingarna som har kretsat runt i min skalle under de senaste krogrundorna som jag varit på.

Har som mer och mer kommit in i dessa tankebanor, och jag tycker inte alls om vad jag ser. Är glad för att jag själv lyckats med upptäckten, men samtidigt kan man inte rå för att man undrar "är det mig som det är fel på?"

Äh, hur det än är så skrev du ett fett aktuellt och träffande inlägg (aktuellt för mig åtminstone).

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

Tack till min okända och trognaste beundrare!
Köttmarknaden är läskig, och det trista är att man tror att det bara är killar som är så där äckligt kåta på uppmärksamhet, men men - man överraskas!