Besökare

söndag 24 maj 2009

Ge mig sommar, nu!

Just nu är det väldigt mycket som är väldigt jobbigt, men en liten ljusning i tillvaron fick jag för tio minuter sen då hemtelefonen ringde (den telefonen som aldrig ringer, om det inte är en telefonförsäljare i andra ändan). Jag har sagt till ungarna att inte svara om det ringer på hemtelefonen eftersom det alltid bara är "jobbiga telefonförsäljare", så när det ringde nyss kom Theodore springande in i köket och var alldeles exalterad och skrek:

"Pappa, pappa svara inte snälla du, det är bara en sån där himla telefonsväljare" (istället för telefonförsäljare...)
Skrattade gott och hjärtligt åt min lilla prins som i exalterat tillstånd kan ha lite svårt att hinna med att säga rätt ord ibland!
Tillägnat mitt hjärta; sluta för helvete inte att slå nu när livet just har börjat!
Bilder:








Min vackra Kärleksängel!








Theodore Fritz Oskar Kjellgren









Miranda Eva Alicia Kjellgren









Två söta och en...

17 kommentarer:

din prinsessa sa...

Två söta och en...otroligt underbar och snygg man!

Du är finast hjärtat och tillsammans är vi oslagbara min prins, du och jag mot världen!

Saknaden bara växer...men snart är sommaren här.

Anonym sa...

Men varför har bloggaren mössa på sig i sommarvärmen, skäggväxten tyder på att han är närmare 40 än 14...

prinsessan sa...

Till anonym: Grymt omogen kommentar. För det första får man väl ha mössa på sig när man vill. För det andra har ju skäggväxt ingenting med ålder att göra.

Din kommentar var egentligen så löjlig att den inte förtjänar någon kommentar tillbaka, men jag tänker ändå poängtera din brist på kunskap;
1.Killar får skäggväxt redan i tonåren.
2. Vissa väljer att raka sig varje dag medan andra väljer att inte göra det.
3. Personligen tycker jag skäggväxt är sexigt, särskilt på denna snygga man!

Anonym sa...

...hon kan skatta sig lycklig!
Du är en fantastisk människa med extremt mycket utstrålning och med ett attraktivt sätt! Röd ros!/Mrs J

Anonym sa...

Du är verkligen värd lite flyt nu kompis!
Oavsett vad, ska du veta att du berör, du är viktig och ingen som har haft eller har kontakt med dig kommer aldrig att glömma dig, på ett positivt sätt förstås! Ska be att få tacka för att du alltid förgyller och att du alltid "brinner" som du brukar säga att det är viktig att göra!
Tänk om lärare, eller människor över huvud taget, kunde vara hälften så inspirerande och vackra! Då hade världen, Sverige, livet och skolan sett bättre ut!/EM

Anonym sa...

Javisst får man ha mössa på sig även på sommaren.

Bloggaren på bilden förefaller vara drygt 30 (kanske närmare 40 år?) och har mössa. Vad detta beror på kan jag bara spekulera i. För medelålders män brukar det antingen vara att han vill se ung ut genom att anamma ungdomars klädstil eller så döljer han något han inte vill (brukar vara flinten). I vissa fall är det en kombination av de båda nämnda alternativen. Man kan tycka att mössa är snyggt men detta brukar ur brukarens perspektiv vara relaterat till fåfänga och går under det första alternativet.

Hur som helst - jag känner inte bloggaren men önskar honom och barnen på bilderna allt gott.

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

Ojoj, mössa eller inte, en evig "clue", tydligen inte bara inom skolvärlden utan i livet i stort!
Spännande...Jag lovar att nästa gång jag publicerar ett foto på mig så ser jag till att ta av mig mössan! Tack för kommentarer!

prinsessan sa...

Till anonym om mössor: Herregud människa, du är ju inte riktigt frisk. Vad har du för rätt att döma en människa enbart för att personen i fråga råkar ha mössa på sig på en bild? Jag trodde vi levde i ett fritt samhälle där alla har rätt att ha på sig vad de vill utan att bli dömda eller kritiserade för det.

Och gissa vad? ALLA är INTE likadana! Att dra alla män som har mössa på sig över en och samma kam är rent ut sagt förjävligt dåligt av dig. Och jag tvivlar starkt på att alla män som bär mössa har någon slags baktanke med det hela. Alla utom du hör förmodligen hur befängt det låter att män skulle ha någon slags baktanke med att ha mössa, allvarligt talat, du verkar ha en väldigt snedvriden verklighetsuppfattning.

Tanken slog dig aldrig att en man kanske väljer att ha mössa på sig enbart för att han trivs i det? Eller för att han kanske tycker det är snyggt? Precis som du kanske trivs i att ha hårband eller vad som helst.

Och du, bara för att man tycker att något är snyggt innebär detta INTE att man är fåfäng eller att det är onormalt på något sätt, tvärtom är det bara sunt att ha på sig kläder man tycker är snygga och som man trivs i. Konstigt vore det ju annars. Eller brukar du kanske klä dig i saker som du inte tycker är snyggt? Nä, trodde väl inte det...

omogig sa...

Do not feed the troll!

Anonym sa...

Kära Rickard, du som är "mössdyrkare". Jag tycker du är en medioker skrivare och egentlgen tycker jag du ska sluta tro att du kan glorifiera dig själv genom att låtsas vara "de svagas riddare på vit häst". Det finns människor som man faktiskt kan tycka att de förtjänar att må dåligt, och det finns människor som man kan tyck att de har sig själv att skylla för att det gått som det gått tidigare i livet, och du tillhör både dessa kategorier.

Du skriver medelmåttigt och om du är en utbildad lärare (vilket jag tvivlar på)så känns du tilgjord och fejk!
Om det verkligen är din flickvän och dina ungar på bilderna,vilket jag tvivlar starkt på, tycker jag synd om dom. Allt för mig. Do not hate! /Dr Pepper

prinsessan sa...

Till anonym ovanför: Fy fan så jävla elakt skrivet!!! Du borde bannemig skämmas!!! INGEN förtjänar att må dåligt, och det är ALDRIG den utsattes fel och därför kan man ALDRIG säga att den mobbade personen får skylla sig själv, för INGEN har rätt att trycka ner en annan människa, varken psykiskt eller fysiskt eller både och som i det här fallet.

Och jag kan garantera dig att det är både hans barn och hans flickvän på bilderna, JAG är flickan på bilden, jag är "prinsessan" som nu för fjärde gången kommenterar detta inlägg och de elaka kommentarer som personer som du har mage att skriva, känslokalla, elaka människa...

Fy fan så lågt att trycka ner en annan människa på det viset, särskilt en sådan ödmjuk, underbar och fantastisk människa som Rickard. Faktum är att han är mer man än någon annan, för han vågar öppet skriva om sina innersta tankar, känslor och funderingar, och han fortsätter skriva trots elaka kommentarer likt din eftersom han vill fortsätta beröra och inspirera andra människor.

Tack och lov är de positiva kommentarerna på Rickards blogg betydligt fler än de elaka, vilket lyckligtvis tyder på att världen inte enbart är fylld av känslokalla människor som du.

Och eftersom du bara är ute efter att trycka ner så se för guds skull till att inte skriva något mer här. Och om du nu måste vara elak, var elak mot någon som faktiskt förtjänar det istället.

All kärlek och all respekt till Rickard, min prins, min värld och mitt liv! Han är vacker från insidan och ut och jag kan utan tvekan säga att det inte finns någon vackrare än honom!

Anonym sa...

bara ur ren nyfikenhetssynpunkt...
Hur gammal är prinsessan? Hon får gärna svara själv.
/Hani

Hani sa...

svarade inte på min fråga...

prinsessan sa...

Min ålder är väldigt irrelevant i sammanhanget, men jag är varken tonåring eller medelålders ifall det var det du trodde...

Hani sa...

då gissade jag ganska rätt med tanke på hur du skriver. Du verkade väldigt ung

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

... och där tycker jag vi avlutar kommentarerna på detta inlägg! Eller rättare sagt så var ju egentligen de flesta kommentarerna riktade till bilderna jag la upp (ve och fasa att jag la upp bilder för första gången va?!!!) och rena angrepp på mig som person, mina barn och min älskade prinsessa!
Och snälla, söta Hani:
Lugna ner dig lite med din fixering vid åldern, jag menar räcker det inte med att bara läsa, ta in och svälja att personen som älskar mig faktiskt tycker att det är orättvist att vissa personer, vars känslor frusit till is i ett tidigt stadie i deras liv, kommenterar lite väl vidlyftigt över irrelevanta saker.
Prinsessan är en grymt duktig skribent och har ett engagemang och en skrivartalang som inte är av denna världen! Och att man skulle kunna se att hon är 45 eller 18 beroende på hur hon skriver är rent påhitt, eftersom det är omöjligt att se! En duktig skribent är enligt mig en engagerad människa fylld med nerv och underbara formuleringar,precis som min ängel är, oavsett om man är 100år eller 15år.

Klart slut, nu går vi vidare med våra EGNA liv tack!
Kärlek och revolt!

prinsessan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.