Besökare

onsdag 6 maj 2009

Bergviksskolan...

Ok, nu står det klart att Miranda Eva Alicia Kjellgren, min vackra underbara dotter ska börja på Bergviksskolan till hösten. Det är nämligen så att Östra, som skulle bli hennes ordinarie skola ska restaureras under ett år framöver, så alla barnen där slussas till Auschwitz, eh, förlåt Bergviksskolan.

Alla som följt denna blogg från dag ett (tack till alla er, utom "Cuba Cola"), vet vad Bergviksskolan väcker för minnen och känslor i mitt inre, jag vill bara skrika, slå och gå sönder när jag hör ordet och hur tror ni då det känns att det viktigaste och vackraste i mitt liv (tillsammans med min ängel) ska börja på denna skola? Ni förstår!
Men jag resonerar som så att småbarnavdelningen på Bergviksskolan är rätt bra, har själv vikarierat där och det verkar vara bra människor som jobbar där. Nu betyder visserligen inte lärarna så mycket för att förebygga mobbning, för oss emellan handlar det så väldigt lite om att upptäcka det hela - för att upptäcka mobbning är nästan omöjligt, tyvärr. Däremot är det lätt att upptäcka utanförskap, men de två begreppen går inte alltid hand i hand.
Ja ja, jag intalar mig själv att detta kommer att bli bra, hon är grymt nyfiken och förväntansfull och gissa vem som kommer gråta många tårar av stolthet när den där första skoldagen närmar sig till hösten, och man får ta på Miranda sina coolaste kläder och följa henne till del ett i "vuxenvärlden". Den onda, jobbiga, hatiska och nerbrytande lömska vuxenvärlden SOM också kan vara som en underbar, fantastisk och nyskapande resa full av liv och nya kontakter.

Kommer Miranda hem ledsen någon dag från skolan och har sagt att någon gjort henne nåt, då jäklar...Jag tänker fan inte ringa till killen/tjejens föräldrar, utan modig och tuff som jag är kommer jag att gå direkt på "källan till bråket". Jag åker till Bergviken och spöar skiten ur den sjuåriga killen eller tjejen och sen hotar med att ringa snuten om de skvallrar för sina föräldrar...
Thats just me! Hey, nobody should blame me...

Det ska för övrigt starta en ny gymnasiefriskola här i stan till hösten, intressant...

Revoltera, demonstrera, manifestera. Var på din makt, för Babylon lurar dig när du minst anar det, släpp fångarna loss det är vår!

14 kommentarer:

Hedvig sa...

För att spöa 7-åringar är ju både modigt och manligt?! Hahaha! Förstår känslan dock ;-)
Tror det kommer gå jättebra för henne i skolan, det är nog bara du som måste kämpa med dina demoner genom att närvara där.

Marie sa...

om du nu är en lärare så hoppas jag verkligen att du får sparken bums!
Hur i helvete kan man skriva att man ska spöa en sjuåring?!?!?! Våld föder våld.

du verkar vara helt pantad.

Hedvig sa...

Någon som hört talas om ironi?!?

Anonym sa...

Släpp det. Tänk att de här barnen som gjorde dig illa fortfarande styr dig så många år senare. Förlåt dem och ta tag i problemen idag. Jag bestämde mig för det här: Jag är hellre den som blivit mobbad än som vuxen varit den som slagit och terroriserat andra barn. Jag är hellre den som blivit mobbad än den vars pappa har slagit mig så pass att jag måste gå till skolan och låta det gå ut över någon annan.
Så kunde jag förlåta och jag är mycket lyckligare. Men är någon elak med mina barn så tar jag förstås tag i det direkt men jag ger ju inte igen för allt det jag själv varit med om.
Läk dig själv.

Anonym sa...

Som flera sagt så börjar allt med förlåtelse, dessutom finns det psykologhjälp att få...

Carmina sa...

Jag håller med Anonym om att det hjälper inte ett smack att sitta och tycka synd om sig själv..
Det finns så mycket annat här i världen som man kan fokusera sig på än att tycka synd om sig själv.
Sedan att "boggaren" väljer att skriva att han ska slå sjuåringar .. det är väl lit omoget och idiotiskt och man blir en smula rädd då han påstår att han är lärare.. har han missat några kurser ?
Vi fick då inte lära oss att spöa barn som mobbar, men då gick jag ju lärarutildningen för x antal år :)

Anonym sa...

Haha, det är fan underbart, med människor som inte förstår ironi...

Eh, läs inte mer tack, för mina inlägg brukar vara ironiska.
Ler för mig själv och går vidare...
Tack Hedvig, du verkar greppa det hela.

Ska jag förtydliga allt jag skriver. När jag skriver att jag vill strypa min katt för att den bajsat inomhus ska jag numera skriva inom parentes; kära vänner jag menar inte att strypa min katt utan bara rent metaforiskt talat bla bla bla..
Läskigt att det är lärare som kommenterat också...haha/Kungen

Ängeln sa...

Vissa är verkligen rent sagt tröga som på allvar tror att denna underbara människa någonsin ens skulle tänka tanken att slå ett barn. Om ni inte fattar ironi bör ni varken läsa eller kommentera denna blogg.

Rickard är den mest ödmjuka människa som finns på denna jord och världen kan skatta sig lycklig att det finns människor som han.

Han skulle aldrig någonsin göra någon illa, särskilt inte fysiskt! Han har ju för fasen själv fått uppleva våldets grymma verklighet, något som har gett honom ärr för livet, och vet därför mer än er moralkakor om vad våld innebär.

Så snälla, lär er att förstå ironi och att läsa mellan raderna innan ni bestämmer er för att skriva nedtryckande saker till en människa som verkligen inte förtjänar det.

Och om ni inte tål att läsa en blogg där bloggaren blottar sina innersta tankar och känslor, så läs den inte. För att blotta sig själv, ens tankar och känslor, handlar inte om att personen i fråga sitter och tycker synd om sig själv, NEJ, utan det handlar om att personen vill förmedla ett budskap, och personer som inte fattar det bör inte heller läsa en fantastisk och känslosam blogg som denna.

Kristofer Svanberg sa...

Hahahaha!

Hur dum kan man vara, visserligen är ironi svårt att uttrycka via text. men det är ju löjligt att det är så många som tror att denna varma och vackra människa skulle göra en fluga förnär.

Visserligen så är det lite underhållande med folk som inte förstår, det är som nå slags amerikanskt över det hela! *LEEER*

Anna sa...

Jag hade gjort desamma om min 7-åring kom hem gråtandes från skolan.
synd att ni andra inte verkar bry er så mycket om era barn.

och usch, om jag hade varit era barn och ni inte ställt upp för mig om jag blivit slagen så hade jag ju inte velat vara erat barn :o skäms va vad jag hade gjort över er. fega jävlar

Bra att vissa, som Miranda har bättre förälder än er.

Anonym sa...

Nej. Du är inte alls så listig som du tror. Såklart man förstår att du försöker LÅTA ironisk. Släpp det. Släpp det. Släpp det. Hela dig istället och skicka iväg god energi istället för bara ilska över saker som aldrig kan bli ogjorda.

omogig sa...

Det kommer nog gå bra för Miranda ska du se...

Helt makalöst underbara kommenterar till det här inlägget förövrigt. Props till dig! :D

Unknown sa...

Synd att dumhet ska förstöra ett så fantastiskt inlägg. Inte för att jag tror att det rör dig något, som Krillz sa, ironi är svårt att uttrycka i text, men förstår man inte detta så.. Det kanske är ni som inte fattar som missat några kurser? Livet A & B 50 respektive 100 poäng, kan det vara dem måntro? Hört att ironi-delen i den första och framförallt i den andra ska vara riktigt bra!

Fortsätt skriva, älskar det.

Bless! /Seb

Unknown sa...

Nu ska vi inte vara såna om Bergviksskolan! Tänk på att den har fostrat legender såsom mig själv, Roland Persson, John Ek & Alexander Birge. Är det något problem på skolan är det bara att höra av dig. Som rappare har man ju respekt från alla elever och med respekt följer makt! / Josef T