Besökare

lördag 30 maj 2009

Requiem


En dag när jag låste upp dörren så stod hon där!

Andades, tog ett djupt andetag, andades igen och gick ner på knä. På knä för kärleken!
Blottade min strupe, min själ, min existens och min historia på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Ett requiem över vår egen dödlighet! En essens av liv och luft. Kan detta hända mig?

Kan detta vara sant?

Jag stängde dörren och vred om nyckeln. Hörde mitt eget vilda bultande hjärta slå tredubbla slag! Med kärlekens skakande hand öppnade jag dörren igen och förväntade mig att kvinnogestalten hade försvunnit, att gestalten insett mina fel och brister och helt enkelt upplösts, men istället kom hon mot mig.

Varma läppar gjorde kalla läppar brännande. Brännande av kärlekens doft!

I mitt öra viskades de vackraste ord jag någonsin hört och med de orden vände jag självsäkert på timglaset och sanden började rinna. Sanden som bara legat och väntat på att hon skulle viska de vackra orden i pojkens öra. För varandra mot världen! Nakna i striden S!

Tillägnat alla som brinner för det viktigaste som finns: kärlek och revolt!

12 kommentarer:

din prinsessa Sara sa...

Du är underbar! Vackra ord från den vackraste människan på jorden. Det är vi mot världen!

Anonym sa...

Blir bara förbannad av avundsjuka infantila människor som tror sig veta bäst!Ta inte åt er. Hoppas sommaren blir grym för er och ta vara på kärleken!/M

Unknown sa...

Jag tycker ni båda ägnar er åt ett tankefel. Tänk istället "vi i världen" eller "vi med världen". Livet blir mycket enklare om man inte har inställningen att alla är emot en. Mina 5 cent...

Anonym sa...

Vackert!

Martin, Tankefel? (roligt ord)

/Kristofer

Anonym sa...

Det är ju inte precis som att man förklarar krig mot allt som rör sig bara för att man använder sig av meningen: Vi mot världen. Det är väll mer för att hårddraget visa att den (oftast lilla) skara som kallas "Vi" är så mitt i prick på samma sida att de står enade i alla väder.

känner mig lite petig, men det är ju ett så kallat "uttryck"... och jag är rastlös :D

Puss /Återigen Kristofer jävla Svanberg

Anonym sa...

Det är som ett gift att läsa!
Det är som ett gift att låta sig beröras!
Det är som ett gift att vilja förändra sina egna tankebanor efter alla inspirerande ord och tankar!
Ni rockar, oavsett om ni är "med" eller "mot" världen! Kram till er båda!

Unknown sa...

Jag förstår att det verkar harmlöst, samtidigt är det också en inställning till livet som faktiskt kan hjälpa en att se möjligheter snarare än svårigheter. Är glaset halvfullt eller halvtomt?

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

I mitt psykologiska hjärta skulle jag vilja säga att det är halvfullt, men du vet...

Unknown sa...

Jodå, jag vet. Kom bara ihåg att allting börjar med en tanke. Puss

Therese sa...

Vad vackert! :)

Anonym sa...

Glaset är väl oftast varken halvfullt eller halvtomt, bara dubbelt så stort som det behöver vara.

Emelie sa...

Nu hittade jag din blogg genom din facebook. Väldigt gulligt skrivet, och jag är väligt glad över att min, i dubbel betydelse, "kära" vän Sara har hittat någon som gör henne så lycklig och vice versa :D