Besökare

söndag 14 september 2008

"Öppna upp ditt hjärta och sjung ut"



"Du är ingenting, du är värdelös, du borde inte få leva..."

Tänk er att få dessa ord slängda i ansiktet när man är en osäker liten kille med noll självförtroende och går på högstadiet!


Mitt liv har formats av helvetet jag hade som högstadieelev, det som skulle bli mitt livs bästa minnen blev istället till år av ångest.


Jag kommer säkerligen att återkomma till detta många gånger, för är det något som sitter kvar, något som aldrig går ur - är det just känslan av att vara mindre värd.


I mitt yrke, som den bästa läraren i vårt rike( host host), får jag ofta frågan om vad det är som gör att jag är så engagerad i det jag gör. Vad svarar man på det?

Jag älskar mitt yrke, och vill inte att någon ska få känna känslan av värdelöshet som jag bar på så länge, och som kommer tillbaka ibland även idag.

Mitt första inlägg blir alltså tillägnat alla de som vågar vara sig själva, vågar se ljuset i tunneln och vågar säga vad de tycker mot förtryckare, oavsett om det är på jobbet, skolan eller i livet vi har på fritiden. Kram till alla som kämpar, jag kämpar själv med mitt helvete ska ni veta!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med blogg och allt vad det innebär.

Lisa sa...

http://q-fisk.blogspot.com/2008/04/lyssna-nu-oskar-du-r-oslagbar-du-r-en.html?showComment=1207684620000
En liten bekräftelse.
Välkommen tillbloggträsket, ska bli roligt att läsa