Besökare

onsdag 5 november 2008

En kort reflektion!

I helgen var det 2000 personer och såg en K1 (kampsport) gala i Pontushallen här i Luleå. Trevligt, trevligt... Sätt det i paritet med att det var 200 personer som deltog i demonstrationståget mot rasism och främlingsfientlighet i Luleå i somras. Våren 2008 var det hela 220 personer som deltog i demonstrationståget mot kvinnomisshandel som gick genom Luleås gator... Sluta undra varför samhället och Luleå ser ut som det gör, ni har det svart på vitt i och med dessa siffror. Eller vänta nu, det kanske var dåligt väder när demonstranterna gick...host host
Våld är ok, speciellt när det sker under ordnade former och folk betalar över 500kronor för en biljett som innebär att man får se folk slåss. Jag ska fan göra om Kvadraten (ett klassrum) på min skola till ett fightrum där jag kan få slå på elaka människor, och jag vet vilka jag skulle börja med om jag hade varit sugen på att regredera till deras nivå... Line up!
En ängel slåss aldrig, i så fall för att beskydda!
Tillägnat alla levande fiskar, simma på!

5 kommentarer:

Jen sa...

Du klarar av det effektivare med ord, det är ingen idé att bli agressiv och gå ner på deras lägreänglokalnetnivå. Cheer up^^

Anonym sa...

Jag vet, det är vidrigt hur samhället ser ut...bra att det finns någon som reflekterar kring det iaf!

Anton sa...

Så är det idag. Sport och nöje är viktigare än att bekämpa orättvisor...
om nu inte orättvisan begåtts mot just dig själv, då är det plötsligt väldigt viktigt och alla borde sluta upp bakom dig och bekämpa dina personliga orättvisor!
Och nu menar jag ju såklart inte dig, Rickard, utan jag menar den enskilda personen i samhället.

Anonym sa...

Skönt att du är tillbaka och leder våra lektioner vill jag bara säga så där spontant. Något saknades och nu är allt som vanligt, eller egentligen bättre än vanligt såklart.

Fortsätt kämpa Rickard!

Anonym sa...

Alla håller självklart med dig (så även jag) om hur människor borde bete sig mot andra, men jag undrar om alla, när de går till sig själva, alltid och ständigt är bra människor? Har verkligen ingen som kommenterar här nånsin gått förbi en mobbingsituation utan att lägga sig i? Går folk verkligen inte hellre på puben än i demonstrationer? Jag undrar jag...

Däremot vet vi ju alla vilken värld vi skulle vilja ha och hur vi egentligen skulle vilja vara och uppfattas av andra. Hoppas att det räcker till förändring!