Besökare

måndag 24 november 2008

Gränser och ilska!

Nu jävlar är Rickard arg!
Vissa är så rädda för att säga vad de tycker och deras rädsla bygger på att det finns folk runt omkring dem som kontrollerar orden som sägs. "Tyck inte så! Säg inte så! Var normal! Sitt på din stol" Vissa drar upp linjer för att sätta in mig i ett fack, jag kan för helvete inte fackbestämmas och jag vill absolut inte hållas i schack av någon jag föraktar. Vissa få bestämmer om vi andra verkligen stämmer - de säger att det är för vår skull, men varför hör ni då inte ett "tack", komma från min mun?
Snälla tänj gränser! Snälla vält den där muren, om än bara en aning! Snälla vält ut glaset! Snälla lev för att ge beröm! Snälla, gå över, gå över den där satans gränsen!
Lämna jobbet ett tag och garva åt alla dumma lagar och normer som finns! Alla ens roliga fyndigheter tycks på nåt sätt alltid begränsas av myndigheter! Livet består av en alldeles egen glasmonter, så slå ut glaset på alla fronter och sök kicken, sök medmänniskan, sök dig till andra sidan gränsen... Jag vill inte ha tillstånd eller licenser för att passera gränser som någon annan ritat upp åt mig, för jag har inte bett om det! Gå för fan fram till din egna mur, och börja klättra...
Konfrontera systemet, sabotera systemet, inaktivera systemet, avdramatisera systemet!

Får man gå ut på nåt skabbigt hak i slitna Converse? Nej, för alla vakter har bestämmarkomplex!
Får man döpa sig till något som ingen heter? Nej, för först ska myndigheterna säga sitt!
Får man kolla in en film som man är intresserad av? Nej, för först ska filmcensuren säga sitt!
Får man rusa runt naken genom Luleå? Nej, för då placerar myndigheterna personen på dårhus!
Får man säga vad man tycker? Nej, för allt man säger bevakas och kontrolleras.
Får man festa på uteställen hela natten? Nej, för efter kl tre blir det bara vatten att dricka!

Fängelsen finns överallt, du har byggt din egna cell men du har nyckeln så vrid om den innan det är för sent! Jag gillar mångfald och blandade ingredienser så visst, markera era jävla gränser, men jag kommer alltid gå över dem. Det finns bara ett håll att gå och det är åt rätt håll, så börja klättra över den där muren du ser framför dig. Jag har kämpat med den där muren i ett helt liv snart, men ser du mig sluta kämpa kära vän...så skjut mig!
Ängeln har slagit ut glaset från montern!

Tillägnat er som förstår mig och vad jag pratar om!

9 kommentarer:

David sa...

Du har rätt. Alldeles för många bryr sig om vad alldeles för många andra tycker.

Anonym sa...

Rickard. ..

Anonym sa...

Helt rätt inställning! Stå för den du är och dina åsikter, gå över de gränser du inte gillar för ingen har rätt att sätta gränser för någon annan och man har alltid rätt att kliva över dem! Stå upp och kämpa och låt lågan fortsätta brinna!

Vi brinner tillsammans!

Anonym sa...

Alla har en mun, och alla kan vi prata våra egna mun! Bra att du skrev för dig och alla

Awpelqvist sa...

håller med! våga vägra!! våga göra något banbrytande, VÅGA BRYTA ALLA JÄVLA NORMER!

Anonym sa...

Om det är något som jag avskyr så är det kategoriseringen. För att bara påpeka lite smått instämmande som.

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

Kategoriseringar är döden för ett samhälle som ska vara uppbyggt på kärlek och respekterande...vårt samhälle dör snart!

Jen sa...

Strålande inlägg, men de flesta murar och framför allt fängelser har en tendens att ha ett par linor taggtråd högst upp. Det är inte lätt att klättra över en mur eller ut ur ett fängelse för vore det så så skulle de inte finnas alls...

Anonym sa...

Hur ont kan det svida i hjärtat, hur mycket kan ett hjärta ta innan det svartnar, fryser.. och faller ihop?

Att vara stark räcker en bit, att älska och vara älskad av någon räcker långt!