Besökare

torsdag 6 november 2008

Får man skriva vad man vill i en blogg?

Jag är jäkligt sugen på att droppa lite namn här, för att se vilka effekter det får, vilka som egentligen läser detta, för jag anar oråd... Ryktet färdas fort i vår lilla trångsynta värld! Nåja, jag ska sansa mig lite och ge cred till er som fortsätter läsa, och framförallt kommenterar. Livet vore inte detsamma utan er.

Jag går genom livet som en sökare, sökande efter vad?
Jag sökte efter värme, men jag fann inga kläder.
Jag blickade in i kyrkan, men jag fann ingen Gud.
Jag sökte efter kärlek, men fann regler och förbud.
Sökte efter närhet men jag fann ingen hud.
Jag sökte efter sanning bortanför strukturen,
långt från maktmissbruket och konsumtionskulturen.
Jag kom fram till att det är kärlek och revolt som gör människor till vackra individer!
Ta hand om er för mörkret finns, bakom era ryggar, inom människor som har för vana att nödvändigtvis öppna käften och säga elaka saker och framförallt i livet, det liv som tydligen inte är lika mycket värt om man visar medmä...och är snä....ja ni vet resten.
Ängeln vågar, då vågar jag!

Tillägnat personen som räddade min tråkiga tisdagsförmiddag, som annars ändå bara skulle gått åt till rättning och planerande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart vackert! Jag älskade dikten så mycket att jag inte ens finner orden...den var bara så...klockren! Så sann och så vacker...underbart!

Tack för att du finns!

Awpelqvist sa...

rickard nu eru sådär läskigt poetisk. riktigt... mysig dikt måste jag ju få säga.

jag har faktiskt också funderat på just dedär med "vad får man egentligen skriva i en blogg"