Besökare

torsdag 6 november 2008

Fan vilket gnäll!

Jag kanske inte ska gnälla, kom på mig själv efter förra inlägget...
Jag älskar ju det jag gör, jag älskar att vara lärare, jag älskar att se responsen i ögonen på de jag jobbar för, jag älskar att tända eldar, eldar som kommer att fortsätta brinna så länge eldarnas bärare orkar med värmen som det innebär att bära på den! Ifall någon någonsin skulle tvivla på detta, i och med min svarta men ärliga framtoning i skrivandet, kan jag bara säga att jag egentligen är rätt lycklig, men lyckan kan inte ta död på all skit som fastnar under naglarna...

1 kommentar:

Jen sa...

Det är okej att gnälla när det gör ont (även om jag inte skulle vilja kalla det att gnälla), det går inte att leva annars. Man måste få prata om hur man mår och känner när det är svårt, först efter det så kan man gå vidare. "Lär dig livet stora gåta, älska glömma och förlåta". Det vet du redan men det är inte helt fel att bli påminnd om det ibland...