Besökare

tisdag 6 januari 2009

Glöm inte bort...

att läsa mitt förra inlägg, för det är något av det bästa jag skrivit 2009 (av två stycken)!

En kort fundering: Eftersom mitt arbetsrum på jobbet numera är lite väl gulligt för min personliga smak så tänkte jag pimpa till det med en affisch! Frågan är bara vad jag ska välja... där kommer ni som läser denna blogg in i bilden. En interaktiv omröstning helt enkelt, helt i min folkliga smak.
Jag har funderingar på en halvnaken tjej bara för att vara ironisk, men ironin skulle nog kunna misstolkas av de som är sugna på att misstolka allt jag gör, men idén kan jag bara inte lämna så den får vara med i omröstningen. Sen har jag jagat snygga affischer på nätet hela julen på diverse obskyra sajter och hittat två otroligt snygga affischer som jag fastnat för. Mina favoritband är ju inte helt lätt att få tag grejer från, så jag känner mig stolt, eftersom jag är av den åsikten att jag vill ha upp något som jag kan stå för, och som inte bara är snyggt. Exempelvis skulle jag inte kunna sätta upp en ABBA-poster bara för att den är den snyggaste skapelse jag någonsin sett, någonstans måste min moraliska gräns också gå. Ungefär som att tatutera in något på sin kropp som bara "är snyggt" som så många gör numera utan att tänka på vad det egentligen står för...Nåja, nog med moraliskt mumbojumbo. Här är alternativen att rösta på:






Alternativ ett: Ett av världens bästa och skönaste band som representeras av en "rare" affisch på när de slog igenom med sin underbara svängiga funk. För mig symboliserar bilden ironi över viljan att göra vad som helst för att få skivkontrakt (eller att få vara kända under några få sekunder).
Alternativ två: Ok, har inga halvnakna bilder på min dator så jag tog en från nätet så att ni förstår vilken typ av bild jag har i min hjärna. För mig symboliserar även denna bild ironi (dock smaklös...) eftersom det är så långt ifrån vad en lärare skulle sätta upp i sitt arbetsrum som det bara kan bli. Eftersom jag är så extremt emot objektifieringen, utseendefixeringen och kvinnors lägre ställning i samhället så känns det som en underbar omvänd psykologi - ett experiment helt enkelt!
Alternativ tre: En fantastiskt vacker bild med ytterligare ett av mina favoritband. För mig symboliserar bilden att "kampen fortsätter", mot orättvisor, mot kalla hjärtan och mot mörka krafter som inte vill någon väl! David mot Goliat liksom. De små mot de stora. De starka mot de svaga. De som bestämmer mot de kuvade and so on...

Ok, härmed släpper jag röstningen fri - röstningen kan få pågå i typ en vecka från nu!
Och till alla er som inte får se den lajv på väggen någongång...föreställ er vad som skulle passa!
Rösta genom att:
1 Maila till mig, gärna motivering också: charta77@hotmail.com
2 Ser ni mig så hojta till vilken ni röstar på!
3. Skriv en kommentar på sidan!

Konungens återkomst är nära (host host), funderar även på intromusik till mina lektioner samtidigt som jag kommer in med en snygg mantel. Dessutom har jag fått förslag på att starta upp lite merchandise med Rickardkepsar, Rickardtröjor och Rickardconverse - vad tror du skulle passa just dig kära vän? (Tack för den underbart ironiska idén Hedvig!)
(ber så hemskt mycket om ursäkt om bilderna hamnar åt helvete, har aldrig gjort detta förut, men jag antar att det är "the Rickard style", som vi alla älskar att hata , blink blink.)
Tillägnat den ironiska generationen - kämpa, för det du tror på är rätt!

9 kommentarer:

Karin sa...

Red hot! För att det är ett grymt band och för att nakenheten på affischen representerar dig på ett sätt som i alla fall alla bloggläsare kommer att förstå - Okonventionell.

Och så kommer den säkert att reta up några jobbigt präktiga människor. Det är bra.

Anonym sa...

Inte den med tjejen, förstår ironin men det skulle ändå kännas smaklöst om det hängde på väggen. Ta någon av dem andra, jag gillade den färgglada! Den var cool och skulle passa bra med tanke på det du tyckte den stod för.

Awpelqvist sa...

alltså rent sådär direkt så känner jag LOOPTROOP, men alltså skulle ju vara mera du att ha en halvnaken kvinna på väggen, av just den anledningen att folk skulle reta ihjäl sig på den och förmodligen be dig slita ner den å bränna den! så halv naken tjej (helst)

men tanken att ha 2st har inte slgit dig?

Anonym sa...

Snygg gjort av dig att försöka dölja din vilja att ha en halvnaken tjej på väggen med omvänd psykologi och ironi.
... ;)

Nej men om man nu var tvungen att välja någon så blir det väl den med Red Hot Chili Peppers, just pga. att de är så pass bra som de är och att nakenheten i bilden kommer få folk att slänga den en extra blick eller tre.

Anonym sa...

Pax för Converse!! Förstod att du skulle älska idén, haha!

Röstar på Looptroop eftersom den är klart snyggast! Tror dessutom inte att man får ha halvnaket på arbetsplatser nuförtiden... Där jag har jobbat har alla slags kalendrar fått plockats bort, både på brudar och brandmän. Men lycka till ;-)

Anonym sa...

Förresten, mantel och intro vore förjävla kul! Ska du även ha kallingarna utanpå då? Spela in så jag får se isf! Hahaha!

Evelina sa...

Jag tror bruden hade retat flest, hon var ju inte ens snygg så kör på den! ^^

Anonym sa...

Helt klart RHCP affischen! Bara för att bandet i sig och deras musik är så sjukt bra och härlig.

Anonym sa...

Alt. 3! Grymt stark bild, grymt snyggt gjord! Av den bilden jag fått av dig tycker jag denna affisch är perfekt!