Besökare

onsdag 15 oktober 2008

Skendemokrati!


Politiska bloggar suger! När alla bara fullt ut ska vädra sina åsikter när det gäller miljöförstöring och invandring. Fan låt mig vara! Jag är min egen politiker, som förespåkar humanism och sesitivism...visst det vinner jag fan inga val på, har man såna åsikter får man knappt vänner, men känslan att rättvisa ska skipas någongång i framtiden är stark, eller hade jag åtminstone inte den känslan skulle jag gå under. Det måste finnas en värld där naiva och snälla människor, like me, som sparkar uppåt och slickar neråt ska få en rättvis chans.

Samhället idag håller ju på att brytas ner och ingen verkar riktigt fatta skeendet i detta. Man kanske skulle satsa på att bygga broar mellan fattiga och rika istället för att öka den obehagliga klyftan som finns. Vissa måste slava för att ens ha råd med mat medan fallskärmar vecklas ut var och varannan dag. I vårt astridlindgrenland där vi alla lever och mår gott finns det ingen jävel som vågar käfta emot, allt ska ske efter givna mallar och på givna kommandon.

Heil, sitt still och håll din käft!
Heil, vänd kappan efter vinden!
Heil, det är lättare att ledas än att leda!
Heil, här finns ingen plats för originalitet!
Skolan, samhället, livet...allt ska bestämmas åt oss, och vi står där med öppna munnar när de matar oss med leda och tanken på tillväxt och profit!
Eftersom jag är punk i grund och botten avslutar jag med följande:
"Hur kan du sitta där och tiga med din flaska och le när alla frivilligt vandrar mot ett nytt USA?
Stängda käftar och inte en tanke på att bidra med ord, ja då blir det lätt för Reinfeldts gäng att få oss dit dom vill. Och då, käre vän, då blir det du och jag som lider, du och jag i alla tider!"
Mittenfingret i luften!

...och ner till mig kom en ängel!
Tillägnat de som läser ALLA min inlägg och låter sig beröras, ni är vackra!

7 kommentarer:

Anton sa...

Sanna ord, tyvärr sanna ord.

"Sitt still på din stol!
Tyst för fan!
Ta emot, stick inte upp!
Du får, allt på ett fat
du behöver inget se
tv:n lär dig allt du behöver!
"

Anonym sa...

Jag är nog stammis :D

Anonym sa...

Det finns ett problem med styre, det är att bra ledare vill inte leda. Det finns inte plats för egoism på de där 349 och absolut inte i regeringen. Gillar din blogg, du skriver om saker som berör och får en att tänka... fortsätt så

Anonym sa...

Hittade till din blogg först för någon dag sedan, men kunde inte förmå mig till att lämna ett avtryck förrän nu.

Låg faktiskt och såg en film med handen djupt nedgrävd i en chipspåse när jag kom på att någon på skolan tidigare på dagen hade tipsat mig om att du bloggade. Tänkte att jag skulle ta och spana in den direkt jag kom hem, men hur många gånger har man inte tänkt så och helt enkelt glömt bort att göra det (jag måste förövrigt vara skickligast på att glömma bort/förskjuta saker, och att jag inte vunnit en medalj för det än är för mig helt obegripligt)?

Nåväl, tur som det var så kom jag på det - mitt under filmen och chipsätandet - och surfade genast in på den. Väl när jag hade börjat läsa så var det omöjligt att sluta. Jag pausade helt enkelt mitt i filmen och läste igenom hela bloggen. Ångrar det inte för en sekund!

Du har en helt galen skrivförmåga, man vill verkligen inte sluta läsa. Du berör en med din text. Ja, inte bara med din text såklart, utan också som person.

Jag säger bara stackars de som inte får chansen att ha dig som lärare under sin skoltid. Har frågat några bekanta som just börjat skolan ifall de kommer ha dig i Svenska. Då de svarat nej så har jag väldigt menande tipsat att de måste välja Psykologi A, just för att du gör ämnet så pass roligt och intressant.

Jag ser dig inte bara som en kunglig lärare, utan det känns som att jag kan kalla dig en väldigt god vän också. Du har, även fast du kanske inte märkt det, stöttat mig att fortsätta med skolan genom att ständigt pusha på mig om saker som jag inte lämnat in, när min närvaro stigit i skyarna m.m, och jag har kommit på rätt bana igen - om än för stunden.

Tack, verkligen tack för att du inte har gett upp om mig! (känns inte direkt som att ett enkelt "tack" räcker, men har inte fantasi eller ordförråd nog att komma på något bättre *ta det inte personligt :D*).

Ska ta och runda av nu i alla fall. Svårt att få med allting jag vill skriva utan att det blir en hel bok. Men du kommer definitivt att se mer utav mig i bloggen. Så snälla, fortsätt blogga, fortsätt vara den du är, fortsätt som du gör. Du berör folk, du berör mig.

Tack, återigen.

(ledsen att jag inte skrev något om ditt inlägg, det får bli en annan gång)

Kungen, läraren med ett omtänksamt hjärta! sa...

Vilken underbar dag denna tunga torsdag blir efter dessa comments!

Anonym sa...

Henry Kissinger (USAs utrikesminister 1973-1977) sa en gång:

"90% of politicians give the other 10% a bad reputation"

Anonym sa...

Hur kan man låta bli att läsa? de du skriver är så sant, smart och viktigt!