Besökare

söndag 26 oktober 2008

Tungan rätt i mun nu Rickard!

Shit, sen någon vänlig själ satte in en räknare på min sida har jag tydligen typ över 100 besökare om dagen...Vilket alltså innebär att jag måste bli mer politisk korrekt, jag kan alltså inte längre skriva om min egen svaghet, mina egna erfarenheter om mobbing, hur det är på jobbet och hur medmänskligheten flytt landet. Inte heller kan jag skriva om min ståndpunkt när det gäller politik och jag tänker inte heller nämna att Svenska Akademin är det hetaste bandet för mig, och har varit så länge nu, tack vare de brutala texterna om hur det egentligen ser ut i vårt land!
Shit, mina händer är bakbundna och detta leder till total prestationsångest så förvänta er inga nya inlägg på ett par veckor.. Jag kanske ska börja recensera filmer och musik på sidan istället, och ge alla en 3:a i betyg! Känns ju mainstream och politiskt korrekt! Jag borde kanske börja ogilla att jobba med elever och sitta i fikarummet lite mer! Jag borde bygga lite muskler och behandla det motsatta könet som det "lägre stående" för det är ju vardagen av i dag! Egentligen borde jag bränna mina band t-shirts, kasta kedjan och dra upp brallorna en decimeter, eftersom oss emellan; inte ska väl en lärare av idag misstas som en elev av nyanställda, eller? Det jag i allafall absolut borde göra är att bli lite mer elak överlag, eftersom (citat från säker källa) "Rickard är för snäll med sina elever".
Jag lovar och svär, att bli mer som storebror, som bevakar varje steg, som trycker ner och som misshandlar verbalt! Det vill jag vara, det passar mig...jag som är uppväxt i den ironiserande generationen. Inatt sover jag gott för imorgon träder den nya varasomallaandraRickard fram.
Vem fan vill höra om mobbing och svagheter? Vem vill höra om känslor, misshandel och orättvisor?
Nej för fasen, nu kör vi snack om film, tv, skotrar, hembränt och vad som har hänt under dagen istället. Go Rickard go!
Tillägnat mitt nya jag! Den normaliserade människan!
Ängeln finns där!
Tillägnat mig och min nya roll!

15 kommentarer:

Awpelqvist sa...

det tkr jag var det sämsta förslaget hitils, hela "charmen" med dig är ju just att du är fan du, brutalt ärlig och du har din band t-shirts med budskapen som du själv lever efter och håller med om (även om nu ganja bladet är "a bit too much" i din värld) men du måste ju ha halkat i duschen eller något!

Anonym sa...

Det var den dummaste idén någonsin! Du får aldrig förvandla dig själv till någon annan för det skulle vara katastrof!

Du är finast och underbarast precis som du är, så fortsätt vara dig själv och ändra dig aldrig!

Det är modigt och vackert att våga gå mot strömmen...

Sofia sa...

nej nej nej Rickard. Det räcker och blir över med mainstream!

Jag söker också efter styrka att inte vara, som du vet, "en död fisk" ;P

Anonym sa...

Det är helt sjukt Rickard! Skulle din blogg komma ut till en bredare massa, typ en länk fran någon "kändare" bloggare skulle du snabbt vara en maktfaktir att räkna med för du skriver på ett nästan magiskt sätt, med mycket nerv och underbara formuleringar. Ingen som läst ett inlägg från dig skulle någonsin kunna sluta läsa!
Du är...innovativ och en människa som jag skulle trivas utomordentligt med även om vi aldrig träffats!
Kan du inte göra en best of lista av dina inlägg så att helt nya läsare vet vilket inlägg de ska läsa först, även om alla är extremt viktiga! Kommentarerna är ju otroligt fina och speglar säkert dig som människa! Tack för att du finns!

David sa...

Bara en död fisk följer med strömmen..

Elina sa...

De som kommenterat före mig skrev i stort sett det jag tänkte skriva.

Jag kan inte säga att du inte Får ändra dig, men jag tror(och hoppas) att du inte gör det.

De där 100 besökarna per dag är de som är intresserade av sanningen, inte det som resten av världen erbjuder.

Det skulle som sagt vara katastrof ifall du 'blev' någon annan.

Anonym sa...

Hahaha, mig lurar du inte, min vän! ;-)

Unknown sa...

Haha :) Roligt. Kör hårt, du är kung, få som förstod IRONIN i det hela eller? Eller är jag så knäpp att jag ser den utan att den finns? Jaja, skoj skoj.

Anonym sa...

Men Rickard, du gör din blogg och är du inte du, är din blogg inte du och är din blogg inte du känns det inte lika värt att läsa alla grymt bra inlägg!
Var dig själva bara (: Det är väl därför du skriver?

Elina sa...

Tack själv Rickard! :D

Anonym sa...

Haha. Eller hur. Nej, jag tycker vi (du) fortsätter som förut!

Kristofer Svanberg sa...

Blir man som alla andra som är det lika bra att dö, och jag håller med dig till fullo,

Ta inte skit från skiten.

För vi vet att det vi gör är det rätta.

Vi ska fortsätta göra det rätta.

Anonym sa...

Det är nu du verkligen har makt.


Pennan är mäktigare än svärdet... :)

Anonym sa...

Efter att, som flera, läst samtliga dina inlägg: BRA! Underbart bra!
Tanke och känsla kommer alltid att segra till slut.
Många vet inte ens om (eller blundar aktivt för) att slaget om det goda pågår överallt, och att de SJÄLVA kan göra en insats. Ibland glömmer till och med jag, människornas försvarare av det. Förtänker mig, försäger mig, förtalar min egen empati.
Så bra att du då håller tanken levande!

Gör din grej. Skriv dina tankar. De ger näring åt det goda.

/Annan fördomsfri pappa

Anonym sa...

(Fan vad glad man blir i själen av alla fina kommentarer, säger jag, haha. Det är så skönt när människor reagerar, och främst när de som yttrar sig har huvudet med sig.)